Moderne profeten Moderne profeten
Moderne profeten

De werkgroep Vorming en Toerusting van de Vredeskerk vroeg mij ook in het komende seizoen weer een gesprekskring te willen leiden. Wat betreft de thematiek lieten we ons inspireren door de podcastafleveringen en de daaraan gekoppelde serie publicaties onder de titel ‘Moderne profeten’. Wie de website moderneprofeten.nl raadpleegt, kan alle informatie hierover vinden.

In zeven avonden bespreken we de betekenis van zeven christenen uit verschillende perioden van de geschiedenis. Bij alle verschillen hadden ze één ding gemeenschappelijk: ze wisten zich geroepen tegen de stroom van hun tijd in te gaan. Ze werden getuigen van de zaak van God en waren daarbij niet bang voor de tegenstander. Dat betekende in een aantal gevallen dat ze ook martelaar werden. Dat gold bijv. van Perpetua en Felicitas, ter dood gebracht in het jaar 203 in de arena van Carthago. Het gold ook van Bonhoeffer en Kaj Munk, slachtoffers van het Nazi regiem. Naast deze drie staan we stil bij twee mensen die nu nog leven: Tomas Halík en Tish Warren.

Tenslotte bespreken we twee diepe denkers, die in de 19e en de 20e eeuw profetisch dingen voorzien hebben: S. Kierkegaard en J. Ellul. Doel van dit alles is dat we ons eigen geloof verdiepen en verrijken met helder inzicht. Ieder hartelijk welkom, ook van buiten de Vredeskerk gemeente. Zegt het voort.
Ds. Wim Dekker.

De avonden worden gehouden in de Vredeskerk aan het Heidepad te Wezep. De inloop met koffie en thee is vanaf 19.30 uur en de bijeenkomst begint om 19.45 en duurt tot 21.45 uur.

De eerste avond is op maandag 7 oktober. De andere data zijn 4 november, 2 december, 6 januari, 3 februari, 3 maart en 7 april.

Aanmelden kan bij Evert van de Poll, poll-spronk@hetnet.nl of 038-3764971